POSLANIE MATERSKEJ ŠKOLY

Hlavným cieľom predprimárneho vzdelávania je dosiahnuť optimálnu perceptuálno-motorickú, kognitívnu a socio-emocionálnu úroveň ako základ pripravenosti na školské vzdelávanie a na život v spoločnosti. Východiskom je jedinečnosť dieťaťa, aktívne učenie a začleňovanie sa do skupiny a kolektívu.

Predprimárnym vzdelávaním v materskej škole chceme dosiahnuť nasledovné ciele:

  • Rozvíjať a podporovať zdravé sebavedomie a sebaistotu detí, rozvíjať a podporovať ich jedinečnosť
  • Vytvárať prostredie rodinného typu, spolupracovať s rodinou a tým dosiahnuť plynulú adaptáciu detí v materskej škole
  • Ponúkať pestrú škálu príležitostí na rozvoj špecifických daností detí, tiež na rozvoj osobnosti detí zo sociálne znevýhodneného prostredia
  • Vhodnými aktivitami materskej školy rozvíjať u detí environmentálne cítenie
  • Dať šancu každému dieťaťu, aby sa mohlo rozvíjať podľa svojich možností a schopností a bolo mu umožnené zažiť úspech
  • Napĺňať emocionálne bezpečie detí tým, že môžu pracovať podľa vlastných predstáv
  • V triedach vytvárať priaznivú sociálno-emocionálnu klímu (dobré vzťahy, efektívne vyučovanie, dobré riadenie triedy, disciplínu), klásť základy na utváranie prosociálneho cítenia a správania detí
  • Zabezpečiť podmienky pre vzdelávanie detí, ktoré pokračujú v plnení povinného predprimárneho vzdelávania a so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, umožniť rovnocenný prístup vo vzdelávaní
  • Rozvíjať u detí schopnosť kooperovať v skupine, tvorivo myslieť, rýchlo a účinne riešiť problémy
  • Humanistickým prístupom naučiť deti sebaovládaniu, schopnosti prevziať zodpovednosť za vlastné správanie a riešenie konfliktu
  • Pripraviť deti na vstup do základnej školy, celostne rozvíjať osobnosť detí

ZÁKLADNÝMI PODMIENKAMI K NAPLNENIU CIEĽOV SÚ:

  • útulné prostredie, čo najviac sa približujúce rodine
  • harmonické vzťahy
  • rešpektovanie osobnosti dieťaťa, jeho individuálne potreby
  • pedagogické pôsobenie založené na báze partnerstva a facilitátora a nie predstaviteľa autority
  • dobré pravidlá v triede, ako nutný predpoklad pre hladký priebeh výchovy a vzdelávania
  • učiteľka-tvorca emocionálneho bezpečia v triede
  • uplatňovanie zásad humanisticky orientovaného hodnotenia
  • rešpektovanie štýlov učenia sa detí